14 września w Polsce zaczynają obowiązywać nowe przepisy ustawy o usługach płatniczych i dyrektywy PSD 2. W związku z tym zmieni się m.in. sposób logowania do naszego portalu. Oprócz loginu i hasła wymagane jest również wpisanie jednorazowego kodu, wysłanego e-mailem lub SMS-em. W podobny sposób uwierzytelniane będą inne ważne czynności w portalu – np. transakcje płatnicze lub zmiana numeru telefonu.
W związku z tym klienci otrzymają sporo wiadomości e-mail od banków i instytucji płatniczych, informujących o wprowadzeniu silnego uwierzytelniania. Sytuację tę mogą próbować wykorzystać oszuści, podszywając się pod te podmioty. Ich celem może być wyłudzenie pieniędzy, zainfekowanie komputera klienta czy nielegalne pozyskanie danych osobowych.
Prosimy o bardzo wnikliwe czytanie treści wiadomości oraz – jeśli to możliwe – porównanie ich z innymi e-mailami od Cinkciarz.pl. Warto zwrócić uwagę na adres oraz stopkę nadawcy. Nasza firma kontaktuje się z klientami, wysyłając wiadomości z adresu [email protected]. Korespondencję mogą też prowadzić nasi konsultanci. Wówczas adres nadawcy spełnia kryteria według wzoru: [email protected].
Przypominamy, że Cinkciarz.pl:
- nigdy nie prosi o podanie danych logowania do portalu bezpośrednio w wiadomości e-mail,
- nigdy nie prosi o zainstalowanie żadnego oprogramowania na komputer czy urządzenia mobilne.
Oszuści mogą przesyłać wiadomości łudząco podobne do tych, które wysyłamy do klientów. Przestrzegamy przed otwieraniem linków aktywacyjnych i załączników, które mogą znaleźć się w korespondencji.
Wiadomości, w których nadawcy podszywają się pod Cinkciarz.pl można zgłaszać telefonicznie (+48 68 410 99 50) lub e-mailowo ([email protected] oraz [email protected]).
Ostrzeżenie Urzędu KNF dotyczące prób wyłudzania poufnych informacji w związku z wejściem w życie rozporządzenia wykonawczego do dyrektywy PSD 2 można przeczytać tutaj.