Ви отримали нашу картку від фонду?

Ви отримали
нашу картку від фонду?

Додайте її до свого профілю, щоб стежити за отриманими коштами.

Додайте її до свого профілю, щоб стежити за отриманими коштами.

Jakie metody płatności wybierają konsumenci? Rola płatności online w Twoim sklepie

10 gru 2021 15:34|Cinkciarz.pl

Pandemia koronawirusa w wyraźny sposób wpłynęła na wiele dziedzin życia. Zdefiniowała gdzie i w jaki sposób robimy zakupy oraz jak za nie płacimy. Konieczność zachowania odpowiedniego dystansu społecznego promuje używanie bezkontaktowych metod płatności, a także składanie zamówień bez wychodzenia z domu. Jakie płatności online wybierają współcześni konsumenci i w jaki sposób może to wpłynąć na Twój sklep?

Aż 27% osób deklaruje, że w związku z pandemią koronawirusa znacznie częściej dokonuje zakupów przez internet – wynika z raportu „Płatności cyfrowe 2020”, przygotowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. Większe zainteresowanie zakupami online potwierdzają też dane Visa. We wrześniu 2020 r. liczba transakcji w kanale internetowym z wykorzystaniem kart płatniczych Visa była aż o 25% większa niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Konsumenci coraz częściej wybierają zakupy przez internet nie tylko ze względu na bezpieczeństwo. Cenią sobie możliwość szybkiego porównania ofert wielu sklepów i wybrania najbardziej atrakcyjnej. Decydują się na zakupy online, gdyż mogą je zrobić z dowolnego miejsca o dowolnej porze.

Dla sklepów internetowych to sytuacja niemal doskonała. Mogą wykorzystać rosnące zainteresowanie e-commerce, by zdobyć nowych klientów, szczególnie tych, którzy przed pandemią kupowali głównie stacjonarnie. Ważne jest jednak, aby proces zakupowy był dla nich prosty, bezpieczny i intuicyjny. Pomoże w tym m.in. szeroka dostępność popularnych metod płatności online.

Jakie metody płatności wybierają konsumenci?

Płatności online w Twoim sklepie – ważniejsze niż myślisz

Atrakcyjna cena, niskie koszty przesyłki i wcześniejsze pozytywne doświadczenia to główne czynniki, które decydują o wyborze danego sklepu internetowego – wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2020”, przygotowanego przez firmę Gemius. Konsumenci podczas decyzji zakupowych zwracają też uwagę na łatwy sposób płatności, czyli możliwość zapłaty kartą i systemem szybkich płatności internetowych (odpowiedziało tak 20% ankietowanych), a także różnorodność dostępnych form płatności (20%).

Jakie metody płatności wybierają konsumenci?

Łatwy sposób płatności odrobinę bardziej doceniają mężczyźni dokonujący zakupów online. Różnorodne formy płatności są natomiast ważniejszym aspektem dla kobiet. Z kolei w podziale na grupy wiekowe możliwość łatwej zapłaty najbardziej doceniają konsumenci w wieku 25-34 lata. Duży wybór metod płatności jest natomiast istotny dla nieco starszych klientów – od 35 lat wzwyż.

Co w przypadku, gdy konsumenci po raz pierwszy wchodzą na witrynę danego sklepu? Co wpływa na ich przeświadczenie o wiarygodności platformy sprzedażowej? Najwięcej ankietowanych wskazuje na opinie o e-sklepie. Ważna jest też możliwość płatności przy odbiorze i czytelne informacje o zwrotach i reklamacjach. Konsumenci zwracają uwagę na obecność sklepu w rankingach i porównywarkach, a także na różnorodność dostępnych metod płatności. Aż 21% ankietowanych przyznaje, że uważa sklep za wiarygodny, gdy oferuje on znane im sposoby płatności.

Jakie metody płatności są najpopularniejsze?

Sklep powinien oferować wiele różnorodnych metod płatności. Szczególnie ważne są te najczęściej preferowane przez klientów. Konsument może bowiem wybrać ofertę konkurencji, jeśli na liście sposobów płatności nie znajdzie ulubionych form.

Analizując najpopularniejsze metody płatności, trzeba jednak rozdzielić zakupy dokonywane z wykorzystaniem komputera lub laptopa od tych realizowanych bezpośrednio na urządzeniu mobilnym.

W przypadku pierwszej grupy najchętniej wybierane są szybkie przelewy przez serwis płatności. W 2020 roku wybierało je aż 35% osób, które dokonywały zakupu przez internet na komputerze – wynika z raportu „Płatności cyfrowe 2020”. Konsumenci cenią sobie wygodę takiego rozwiązania i brak konieczności przepisywania danych do przelewu.

Szczególnym powodzeniem cieszą się też płatności BLIK. Wybierane są już przez 26% ankietowanych. Warto więc zadbać, by ten sposób opłacania zamówienia znalazł się w Twoim sklepie. Możesz go szybko włączyć w ramach systemu płatności Cinkciarz Pay.

Kolejne preferowane metody to tradycyjny przelew wraz z wpisaniem numeru rachunku (22%), płatność kartą u kuriera (19%), wysyłka za pobraniem (18%) i płatność gotówką przy odbiorze w sklepie (18%).

Aż 17% ankietowanych decyduje się na płatność kartą bezpośrednio przy składaniu zamówienia. Ważne więc, by sklep oferował taką możliwość i akceptował też karty popularne za granicą (a więc nie tylko Visa i MasterCard, ale również Bancontact, Cartes Bancaires, Diners Club, Discover czy JCB – znajdziesz je wszystkie w usłudze Cinkciarz Pay).

Jakie metody płatności wybierają konsumenci?

Klienci decydują się też na płatność online z wykorzystaniem Google Pay i Apple Pay, czyli metod dostępnych w Cinkciarz Pay.

Zakupy mobilne zyskują na znaczeniu

W 2020 roku 23% kupujących przez internet zdarzyło się złożyć zamówienie przez smartfona. Z kolei 17% badanych wskazuje, że zdarza im się kupować przez internet na tablecie. Rola płatności skrojonych na potrzeby urządzeń mobilnych jest więc coraz ważniejsza.

Na smartfonach króluje BLIK – korzysta z niego aż 27% ankietowanych. Osoby robiące zakupy na telefonie wybierają też szybki przelew online (27%) i przelew tradycyjny (25%).

Sytuacja podobnie wygląda też na tabletach, choć tu proporcje są nieco inne. Najczęściej wybierany jest szybki przelew online (24%) i przelew tradycyjny (20%), a dopiero później BLIK (19%).

W obu przypadkach konsumenci podczas składania zamówienia często sięgają też po karty płatnicze lub wybierają wysyłkę za pobraniem.

Wybierz odpowiedniego dostawcę płatności

Rola odpowiednio dobranych metod płatności w Twoim sklepie jest w dobie wzmożonego zainteresowanie sektorem e-commerce jeszcze ważniejsza niż wcześniej. Aby przyciągnąć nowych klientów, musisz zaoferować im ich ulubione sposoby opłacania zamówienia.

Jeśli oprócz rodzimego rynku, chcesz się także rozwijać za granicą, koniecznie musisz dostosować dostępne metody do specyfiki danego kraju. Pomocne będą też płatności w wielu walutach z atrakcyjnym kursem podczas przewalutowania, które umożliwią Twoim klientom płatność za zamówienie w preferowanej przez nich walucie.

Najpopularniejsze metody i możliwość przyjmowania płatności w kilkudziesięciu walutach oferuje system Cinkciarz Pay, który można włączyć w swoim sklepie w kilku prostych krokach, bez opłaty aktywacyjnej. To także jedne z najniższych prowizji na rynku: BLIK 0,7%, przelewy online 0,9%, a karty płatnicze od 1,1%. Stali partnerzy mogą też liczyć na atrakcyjne rabaty.

10 gru 2021 15:34|Cinkciarz.pl

Zobacz również:

1 sie 2024 8:00

Wakacje w Turcji 2024. Co trzeba wiedzieć przed wyjazdem? Na co się przygotować?

25 lip 2024 9:33

Wakacje last minute – czy to się opłaca? Korzyści i ewentualne zagrożenia

18 lip 2024 13:47

Na wakacje do Chorwacji – co zabrać? Gdzie warto pojechać?

9 lip 2024 15:00

Co warto zobaczyć w Szwajcarii podczas wakacji? Atrakcje, praktyczne wskazówki

20 cze 2024 10:00

Ile trzeba wydać, by wyjechać na Igrzyska Olimpijskie do Paryża

6 cze 2024 9:15

Euro 2024 - finansowy poradnik polskiego kibica

Atrakcyjne kursy 27 walut