Ви отримали нашу картку від фонду?

Ви отримали
нашу картку від фонду?

Додайте її до свого профілю, щоб стежити за отриманими коштами.

Додайте її до свого профілю, щоб стежити за отриманими коштами.
karta wakacyjna
Karta wielowalutowa idealna na wakacje!
0 zł za wydanie karty wirtualnej.
Zamów teraz >
karta wakacyjna
Oszczędzaj na
wakacjach
płacąc kartą wielowalutową!
Zamów teraz >

Płatności online w sklepie internetowym i ich rola w prowadzeniu e-biznesu

26 maj 2022 9:07|Cinkciarz.pl

Metody płatności w sklepach internetowych stanowią ważny czynnik przy podejmowaniu decyzji o zakupach. Kupujący najchętniej finalizują transakcje sposobami, które znają i darzą zaufaniem. Gdy nie ma ich w ofercie sprzedawcy, mogą nawet rezygnować z zakupu, porzucając koszyk z wybranymi towarami.

Płatności online w sklepie internetowym

Już 77 proc. polskich internautów kupuje online, z czego aż 32 proc. w zagranicznych sklepach – wynika z badania „E-commerce w Polsce 2021”, przygotowanego przez firmę Gemius. Korzystne ceny towarów (45 proc.), opinie o sklepie (46 proc.), niskie koszty przesyłki (42 proc.) czy doświadczenia kupujących (33 proc.) – na takie elementy kupujący zwracają uwagę najczęściej. Niemniej jednak dla aż 20 proc. ankietowanych istotną rolę odgrywają także udostępniane przez sprzedawców różne metody płatności. Klienci preferują tu łatwość, szybkość i wygodę, ale chcą także zachować przywilej wyboru.

Jakie płatności online wybierają klienci?

Preferencje i przyzwyczajenia konsumentów dotyczą nie tylko ulubionych marek odzieży, kosmetyków czy elektroniki, lecz także sfery finansowej.

– Płacąc za zakupy, najczęściej korzystamy z opcji, które znamy i darzymy zaufaniem. Dla części użytkowników internetu najdogodniejsze są w tym względzie karty kredytowe. Inni wolą nie zostawiać śladów swoich kart w sieci i preferują np. szybkie przelewy – wyjaśnia Robert Błaszczyk, dyrektor departamentu klienta strategicznego w Cinkciarz.pl.

Jakie płatności online wybierają klienci?

Kolejna grupa klientów niemal nie używa na zakupach online komputerów, korzystając wyłącznie ze smartfonów, czyli metod mobilnych. Jak czytamy w badaniu Gemius, w minionym roku kupujący przez internet najczęściej składali zamówienia za pomocą laptopa – 78 proc., ale aż 76 proc. ankietowanych wykorzystywało do tego smartfon. 51 proc. wybierało komputer stacjonarny, a 24 proc. tablet. Może to skłaniać do wniosku, że na znaczeniu z każdym rokiem będą zyskiwać metody płatności skrojone na potrzeby urządzeń mobilnych.

Płatności online dostosowane do miejsca zamieszkania

– Kolejny istotny element: zwyczaje dotyczące wybieranych sposobów płatności różnią się w zależności od miejsca zamieszkania. O ile np. w Polsce sporą popularnością cieszy się BLIK, o tyle np. w Holandii dominuje iDEAL – tłumaczy ekspert Cinkciarz.pl.

Coraz większe zainteresowanie zagranicznymi sklepami internetowymi wiąże się natomiast z przewalutowaniem, gdy właściciel e-commerce sprzedaje towary w innej walucie niż ta, którą na co dzień posługuje się potencjalny nabywca. W takich sytuacjach optymalnym rozwiązaniem okazuje się udostępnienie bramki płatniczej z korzystnym przelicznikiem oraz praktycznie automatyczne przeprowadzenie płatności. Przykładem jest system Cinkciarz Pay. Umożliwia płacenie m.in. za pomocą BLIK, kart Visa i Mastercard, Apple Pay, Google Pay, PayPal, szybkich bankowych przelewów online, ale też wielu popularnych, zagranicznych metod, takich jak Trustly, Skrill, iDEAL czy Rapid Transfer.

Płatności online dostosowane do miejsca zamieszkania

Z perspektywy sprzedawcy klucz do trafienia w upodobania konsumentów polega m.in. na tym, by zaoferować im bezpieczne i wygodne metody płatności, które okażą się zgodne z ich przyzwyczajeniami. Sklep internetowy powinien oferować wiele różnorodnych form płatności, lecz szczególnie ważne są te najczęściej używane przez internautów.

– Mają oni bowiem dzisiaj tak duże możliwości wyboru, że skorzystają tylko z opcji, które są dla nich proste i intuicyjne. Stara zasada handlowa sprawdza się również w cyfrowym świecie – to sprzedawcy muszą dostosować się do klientów, a nie odwrotnie – podsumowuje Robert Błaszczyk.

26 maj 2022 9:07|Cinkciarz.pl

Zobacz również:

27 wrz 2022 15:07

Kiedy robić przekazy pieniężne? W jakich sytuacjach?

22 wrz 2022 14:35

Zagraniczne przekazy pocztowe czy przelewy online? Porównanie

13 wrz 2022 11:16

Czym jest indeks WIRD, który ma zastąpić WIBOR?

12 wrz 2022 8:25

Jak i kiedy najlepiej przesyłać pieniądze z USA do Europy?

6 wrz 2022 15:09

Stagflacja, groźniejsza siostra recesji

5 wrz 2022 12:35

Jak klienci sklepów internetowych mogą bezpiecznie kupować i płacić przez internet

Atrakcyjne kursy 28 walut