Wymiana walut? Pierwsze skojarzenia to zagraniczne wakacje czy kredyt we frankach. Patrząc jednak na oficjalne statystyki wymiany handlowej można zauważyć, że to głównie firmy operują dziś w wielu walutach. Tym bardziej, że coraz więcej firm prowadzi ekspansję zagraniczną, wychodząc na nowe rynki.
Atrakcyjne kursy wymiany to tylko początek
Jak wynika z raportu Cinkciarz.pl „Globalny e-handel w 2024 roku. Szansa czy wyzwanie dla polskich firm?”, aż 74,9 proc. badanych firm e-commerce w Polsce prowadzi sprzedaż za granicą. Nic dziwnego, że wielowalutowość jest dla nich bardzo istotna.
Dzisiejsi przedsiębiorcy są coraz bardziej wymagający. Dlatego sama wymiana walut nie wystarczy. Istotne jest, aby zapewnić im kompleksową obsługę związaną z dewizami. Klienci biznesowi oczekują szybkich, efektywnych usług, które pozwolą im nie tylko rozwijać swoją działalność w Polsce, ale również na rynkach zagranicznych, komentuje obecną sytuację Robert Błaszczyk, dyrektor departamentu klienta strategicznego w Cinkciarz.pl
Wielowalutowe usługi dla nowoczesnej firmy
Korzystna wymiana walut to podstawa, której oczekują firmy, zwłaszcza sklepy internetowe nastawione na globalną sprzedaż. Poza wymianą walut, każdy nowoczesny biznes powinien korzystać z najnowszych rozwiązań technologicznych, tworzących cały ekosystem walutowy. Do takich usług zaliczymy m.in.:
1. Audyt walutowy
Unikalne narzędzie do kompleksowej analizy kursów walut. Audyt walutowy pozwala porównać kurs transakcji wykonanej w banku lub innej instytucji z realnym kursem w analogicznym terminie. Dzięki temu zarządzający firmą dowiedzą się, czy w przeszłości przepłacali, wymieniając waluty.
2. Bramka płatnicza
Bramka płatnicza w sklepach internetowych, które sprzedają produkty w różnych krajach, ma dwa główne zadania. Powinna mieć opcję przyjęcia płatności w walucie lokalnej i metodzie popularnej na danym rynku. Dzięki temu zwiększa się szansa, że kupujący nie zrezygnują z zakupów. Możliwość zarządzania wieloma walutami i elastyczność ich wymiany to kluczowe kwestie mające wpływ na profit firm z branży e-commerce. Warto postawić na sprawdzonego dostawcę bramki płatniczej, np. Cinkciarz Pay.
3. Karty wielowalutowe
Karty Business dają możliwość systemowego zarządzania wydatkami firmy w wielu walutach. Są też idealnym narzędziem do monitorowania wydatków pracowników np. podczas ich delegacji. Karty wielowalutowe są dostępne w wersji fizycznej lub wirtualnej. Można nimi płacić w wielu walutach stacjonarnie i online.
4. Komentarze rynkowe
Codzienne, darmowe analizy i komentarze nt. kursów walut i najważniejszych wydarzeń makroekonomicznych wpływających na kursy. Najlepiej skorzystać z tych pisanych przez renomowanych analityków, np. dostępnych w portalu Cinkciarz.pl, w dedykowanej sekcji Komentarzy walutowych.
5. „Link do płatności”
Usługa polega na przyjmowanie jednorazowych wpłat od kupujących w sklepach internetowych. Właściciele e-commerce mogą wysyłać klientom link za pomocą dowolnego komunikatora, e-maila lub każdej innej formy kontaktu elektronicznego. Link do płatności kieruje kupującego bezpośrednio do danej płatności.
6. Przekazy pieniężne i przelewy masowe
Możliwość szybkich przelewów do innych firm na całym świecie w wybranej walucie to podstawa zarządzania międzynarodowymi transakcjami. Przelewy masowe dodatkowo wygenerują oszczędność czasu i wyeliminują możliwe błędy ludzkie.
7. Ordery walutowe
Ordery (inaczej Alerty walutowe) ułatwiają analizę rynku i śledzenie kursów walut. Zapewniają informacje, gdy pożądany kurs zostanie osiągnięty. Umożliwiają zlecenie transakcji wymiany waluty po osiągnięciu wybranego kursu oraz szybszą reakcję na zmieniający się kurs, a w konsekwencji oszczędność pieniędzy
8. RegTech
Regtech to technologie regulacyjne działające jako oprogramowanie lub aplikacje. Pomagają one firmom i instytucjom z branży finansowej respektować przepisy i wymogi regulacyjne. Dzięki nim przedsiębiorcy mogą także ograniczać wydatki, które zostałyby poniesione na ten cel, oraz chronić się przed oszustwami i nadużyciami.
9. Usługa API
Korzystając z API od danego dostawcy firma uzyskuje dokładne kursy walut w uniwersalnym formacie. Dzięki dostępowi do aktualnych kursów par walutowych można zwiększać swój zasięg i zyskiwać nowych klientów. Usługa API pozwala lepiej zrozumieć kursy walut i podejmować decyzje biznesowe na podstawie większej liczby danych. Można dokładniej szacować ryzyko związane ze zmieniającymi się kursami i kreować strategię.
Trzeba nadążać za zmianami technologicznymi, a przede wszystkim oczekiwaniami firm. Dlatego kompleksowa oferta to dziś must-have w obsłudze klienta biznesowego, przede wszystkim z branży e-commerce.