Karta wirtualna
Karta wirtualna jest aktywowana automatycznie w momencie jej udostępnienia na Twoim koncie w portalu lub aplikacji. Możesz z niej od razu korzystać.
Karta fizyczna
Po otrzymaniu karty fizycznej musisz ją aktywować w portalu lub aplikacji.
Jeżeli korzystasz z portalu, przejdź do zakładki Karty wielowalutowe, wybierz kartę, którą chcesz aktywować, a następnie kliknij przycisk Aktywuj. Przepisz kod CVV, który jest nadrukowany na tylnej stronie karty. Potwierdź operację, przepisując kod weryfikacyjny wysłany na Twój numer telefonu.
Jeżeli korzystasz z aplikacji mobilnej, przejdź do zakładki Pulpit i kliknij Środki na karcie. Wybierz kartę, którą chcesz aktywować, a następnie kliknij przycisk Aktywuj. Przepisz kod CVV, który jest nadrukowany na tylnej stronie karty i kliknij Aktywuj kartę.
PIN do karty to 4-cyfrowy kod, który służy do autoryzacji transakcji w terminalu.
PIN do karty fizycznej ustawiasz w trakcie zamówienia karty. PIN do karty wirtualnej możesz nadać w dowolnym momencie w portalu lub aplikacji.
Zmiana kodu PIN
Zaloguj się do swojego konta w portalu, przejdź na zakładkę Karty wielowalutowe i wybierz tę, której PIN chcesz zmienić. Kliknij odnośnik Zmień PIN, następnie wprowadź nowy kod PIN.
Jeśli korzystasz z aplikacji mobilnej, przejdź na zakładkę Pulpit, kliknij Środki na karcie, wskaż kartę, a następnie wybierz Zmień PIN. Wprowadź nowy kod PIN.
Po zmianie PIN-u dla karty fizycznej wykonaj operację w bankomacie, by zaktualizować zapisany na karcie PIN.
Nie pamiętam kodu PIN do karty
Jeżeli nie pamiętasz PIN-u do karty, możesz go wyświetlić w portalu lub aplikacji. W portalu przejdź do zakładki Karty wielowalutowe, wybierz kartę, której PIN chcesz wyświetlić, a następnie kliknij Pokaż PIN.
Jeśli korzystasz z aplikacji mobilnej, przejdź na zakładkę Pulpit, kliknij Środki na karcie, wskaż kartę, a następnie wybierz Pokaż PIN.
Trzykrotnie wprowadzony błędny PIN
Jeśli trzykrotnie błędnie wprowadzisz kod PIN, karta zostanie zablokowana ze względów bezpieczeństwa. Powiadomimy Cię o tym fakcie. Aby ją odblokować, zaloguj się do portalu, przejdź do zakładki Karty wielowalutowe, wybierz zablokowaną kartę i kliknij przycisk Odblokuj PIN.
Jeśli korzystasz z aplikacji mobilnej, przejdź na zakładkę Pulpit, kliknij Środki na karcie, wskaż kartę, a następnie wybierz Odblokuj PIN.
Chcesz dokonać płatności w internecie kartą fizyczną, ale akurat nie masz jej przy sobie lub kartą wirtualną i potrzebujesz jej pełny numer i CVV?
Dane swoich kart możesz w dowolnym momencie wyświetlić w portalu lub aplikacji mobilnej.
W tym celu zaloguj się do swojego konta, przejdź do zakładki Karty wielowalutowe, a następnie wybierz tę, którą chcesz dokonać płatności.
Kliknij Pokaż dane karty. Na ekranie wyświetlimy pełny numer karty, jej datę ważności oraz kod CVV - informacje te umożliwią Ci przeprowadzenie transakcji. Jeśli korzystasz z portalu, możemy Cię poprosić o przepisanie kodu weryfikacyjnego, wysłanego na Twój numer telefonu.
Jeśli korzystasz z aplikacji mobilnej, przejdź na zakładkę Pulpit, kliknij Środki na karcie, wskaż kartę, którą chcesz dokonać płatności, a następnie kliknij Pokaż dane karty.
Ze względów bezpieczeństwa masz możliwość zastrzeżenia lub blokady karty.
Blokada karty jest tymczasowa. Możesz z niej skorzystać, gdy nie wiesz, gdzie jest Twoja karta, ale nie masz pewności, że została skradziona. Dzięki temu nikt inny nie będzie mógł jej używać. Blokadę możesz samodzielnie wyłączyć w dowolnym momencie.
Zastrzeżenie karty to proces jednorazowy i nieodwracalny, który całkowicie wyłącza możliwość korzystania z karty. Użyj go tylko w przypadku, gdy masz pewność, że karta została skradziona lub zgubiona. Nawet jeżeli karta się odnajdzie, nie będzie można z niej korzystać.
Kartę możesz zastrzec lub zablokować w portalu lub aplikacji. Zaloguj się do swojego konta, przejdź do zakładki Karty wielowalutowe i wskaż tę, którą chcesz zastrzec lub zablokować. Następnie wybierz odpowiednią opcję - Zablokuj kartę lub Zastrzeż kartę.
Jeśli korzystasz z aplikacji mobilnej, przejdź na zakładkę Pulpit, kliknij Środki na karcie i wskaż kartę, którą chcesz zablokować lub zastrzec. Następnie kliknij Zablokuj kartę tymczasowo lub Zastrzeż kartę (opcja dostępna tylko po uprzednim zablokowaniu karty).
Limity transakcyjne
Karta jest wydawana z ustawionymi domyślnymi dziennymi i miesięcznymi limitami transakcyjnymi. Możesz je sprawdzić i w dowolnej chwili zmienić w portalu lub aplikacji.
W tym celu zaloguj się do swojego konta, przejdź na zakładkę karty i wybierz kartę, której limity chcesz sprawdzić lub zmienić.
Limity transakcyjne będą wyświetlone w szczegółach karty. Aby je zmienić, kliknij przycisk Zmień limity.
Jeśli korzystasz z aplikacji mobilnej, przejdź na zakładkę Pulpit, kliknij Środki na karcie, wskaż kartę, a następnie kliknij Limity transakcyjne.
Rodzaje limitów transakcyjnych:
- Limit transakcji bezgotówkowych - określa maksymalną kwotę transakcji bezgotówkowych, którą możesz wykonać w danym dniu i miesiącu w punktach stacjonarnych. Do tego limitu wliczane są również zrealizowane przez Ciebie kwoty wypłat cashback.
- Limit płatności gotówkowych - określa maksymalną dzienną i miesięczną kwotę transakcji wypłat gotówki, które realizujesz kartą.
- Limit transakcji na odległość - określa maksymalną dzienną i miesięczną kwotę transakcji, które realizujesz bez użycia karty, podając jedynie jej dane (np. płatności w internecie). Jest to limit niezależny od limitu transakcji bezgotówkowych.
Limity wydatków
Jeśli chcesz aby dana karta nie miała dostępu do wszystkich środków, którymi zasiliłeś kartę, możesz ustawić dla niej Limit wydatków.
Limit wydatków jest to maksymalna kwota transakcji jakie można zrealizować przy użyciu danej karty, niezależnie od typu transakcji. Możesz swobodnie zarządzać ustawieniami Limitu wydatków za pośrednictwem portalu lub aplikacji.
Jeśli korzystasz z portalu, zaloguj się do swojego konta, przejdź na zakładkę Karty wielowalutowe i wybierz kartę, dla której chcesz dokonać zmian i przejdź do sekcji Limit wydatków. Jeśli używasz aplikacji, wystarczy, że wejdziesz w zakładkę Środki na karcie i wybierzesz kartę, dla której chcesz dokonać zmian. Z listy szczegółów przejdź do opcji Limit wydatków.
Możesz włączyć, wyłączyć lub zmienić ustawiony limit wydatków oraz ustawić jego automatyczne odnawianie.
W dowolnej chwili możesz zmieniać ustawienia związane z metodami płatności dla Twojej karty. Możesz włączać i wyłączać płatności zbliżeniowe, zagraniczne, internetowe, a także wypłaty z bankomatu.
Płatności zbliżeniowe
Po wyłączeniu płatności zbliżeniowych możesz dokonywać płatności w punktach stacjonarnych w tradycyjny sposób poprzez włożenie karty do terminala i zatwierdzenie transakcji PIN-em.
Transakcje zagraniczne
Po wyłączeniu płatności zagranicznych będziemy odrzucać wszystkie płatności z krajów innych niż kraj wydania Twojej karty. Pamiętaj, że część sklepów, pomimo używania polskich domen, jest zarejestrowana za granicą. W przypadku wyłączenia płatności zagranicznych, stracisz możliwość dokonywania w nich płatności.
Transakcje internetowe
Po wyłączeniu płatności internetowych możesz dokonywać płatności jedynie z fizycznym użyciem karty. Jeśli Twoja karta była wcześniej używana do opłacania subskrypcji, będziemy akceptować takie płatności mimo wyłączenia opcji transakcji internetowych.
Wypłaty gotówki
Po wyłączeniu płatności gotówkowych możesz wykonywać jedynie płatności bezgotówkowe. W dalszym ciągu możliwa będzie wypłata gotówki w trakcie zakupów dzięki usłudze cashback.
Ustawienia metod płatności można zmienić w portalu lub aplikacji. Zaloguj się do swojego konta w portalu, a następnie przejdź do zakładki Karty wielowalutowe. Wybierz kartę, której ustawienia chcesz zmienić, a następnie kliknij Zmień opcje płatności.
W aplikacji mobilnej przejdź na zakładkę Pulpit, kliknij Środki na karcie, wskaż kartę, a następnie kliknij Opcje płatności.