Kartą możesz płacić za zakupy w punktach stacjonarnych w kraju i za granicą i w sklepach internetowych. Możliwe są także wypłaty gotówki z bankomatów.
Aby zapłacić w sklepie w sposób zbliżeniowy, terminal musi obsługiwać taką opcję. Świadczy o tym umieszczony na nim symbol płatności zbliżeniowych.
Aby aktywować płatności zbliżeniowe na swojej karcie fizycznej, wykonaj najpierw tradycyjną płatność poprzez włożenie karty do terminala lub bankomatu i potwierdzenie jej kodem PIN.
Aby zapłacić, przybliż kartę do czytnika i zaczekaj na sygnał dźwiękowy oraz potwierdzenie zakończenia transakcji.
Płatności do 100 PLN przebiegają w Polsce bez konieczności wprowadzania kodu PIN. Każdy kraj ma ustalony własny limit płatności zbliżeniowych, które nie wymagają potwierdzenia PIN-em. Transakcje na większe kwoty będą wymagały weryfikacji w postaci kodu PIN.
Ze względu na bezpieczeństwo i wymogi regulacji PSD2 może się zdarzyć, że poprosimy Cię o podanie kodu PIN dla transakcji zbliżeniowej, której wartość nie przekracza 100 PLN.
W dowolnej chwili możesz zablokować lub odblokować płatności zbliżeniowe dla swojej karty, korzystając z portalu lub aplikacji.
W tym celu zaloguj się do swojego konta, a następnie przejdź do zakładki kart. Wybierz kartę, której ustawienia chcesz zmienić, a następnie kliknij Zmień opcje płatności (jeżeli korzystasz z portalu) lub Opcje płatności (jeżeli korzystasz z aplikacji). Następnie odszukaj na liście Płatności zbliżeniowe.
Aby zapłacić kartą w internecie, musisz w odpowiednich polach podać jej dane: 16-cyfrowy numer karty, jej datę ważności oraz 3-cyfrowy kod CVV. Niekiedy wymagane będzie również imię i nazwisko oraz adres właściciela karty.
Niektóre sklepy mogą stosować dodatkowe zabezpieczenie w postaci mechanizmu 3D Secure. W takim przypadku potwierdź transakcję w aplikacji mobilnej Cinkciarz.pl. Jeśli jej nie używasz, przepisz unikalny kod wysłany na Twój numer telefonu.
Kartę płatniczą możesz doładować z portfela walutowego. Musisz zatem mieć na nim środki lub go zasilić. Jeżeli nie wiesz, jak doładować portfel walutowy, sprawdź nasz poradnik.
Aby doładować kartę środkami z portfela, zaloguj się do swojego konta w portalu lub aplikacji.
Jeżeli korzystasz z portalu, przejdź na zakładkę Portfel walutowy, a następnie kliknij przycisk Doładuj kartę przy walucie, którą chcesz zasilić kartę. Następnie podaj kwotę doładowania lub kliknij Przerzuć wszystko, jeżeli chcesz przelać na kartę wszystkie środki w danej walucie.
Jeśli korzystasz z aplikacji, w zakładce Pulpit wybierz Środki na karcie, a następnie kliknij Zasil i wprowadź kwotę zasilenia.
Zgromadzone na karcie środki możesz w dowolnym momencie wypłacić na swój portfel walutowy, korzystając z portalu lub aplikacji. W tym celu zaloguj się do swojego konta.
Jeśli używasz portalu, przejdź na zakładkę Portfel walutowy. Kliknij ikonę trzech pionowych kropek przy walucie, którą chcesz wypłacić z karty na portfel, a następnie wybierz opcję Wypłać na portfel. Wprowadź kwotę, którą chcesz wypłacić.
Jeśli korzystasz z aplikacji, w zakładce Pulpit wybierz Środki na karcie, a następnie kliknij Wypłać.
Twoje płatności kartą mogą być odrzucane z różnych powodów. Sytuacja ta może się zdarzyć, gdy:
- przekroczono dzienne limity transakcyjne,
- płatność wybraną metodą jest zablokowana w ustawieniach karty,
- nie posiadasz wystarczających środków na karcie na pokrycie transakcji,
- Twoja karta jest nieaktywna lub zablokowana,
- wprowadzono błędne dane karty podczas transakcji internetowej (numer karty, data ważności, kod CVV),
- wprowadzono błędne dane do autoryzacji transakcji (kod PIN, numer 3D Secure).
Jeśli masz pewność, że Twoja płatność powinna zostać zrealizowana poprawnie, a nadal jest odrzucana, skontaktuj się z naszym Działem Obsługi Klienta.
Jeżeli twierdzisz, że Twoja transakcja kartowa została niepoprawnie rozliczona (np. środki zostały pobrane dwa razy) lub wystąpiła inna nieprawidłowość, możesz złożyć reklamację, wypełniając formularz znajdujący się w tym miejscu.