Kartą możesz płacić za zakupy w punktach stacjonarnych w kraju i za granicą i w sklepach internetowych. Możliwe są także wypłaty gotówki z bankomatów.
Aby zapłacić w sklepie w sposób zbliżeniowy, terminal musi obsługiwać taką opcję. Świadczy o tym umieszczony na nim symbol płatności zbliżeniowych.
Aby aktywować płatności zbliżeniowe na swojej karcie fizycznej, wykonaj najpierw tradycyjną płatność poprzez włożenie karty do terminala lub bankomatu i potwierdzenie jej kodem PIN.
Aby zapłacić, przybliż kartę do czytnika i zaczekaj na sygnał dźwiękowy oraz potwierdzenie zakończenia transakcji.
Płatności do 100 PLN przebiegają w Polsce bez konieczności wprowadzania kodu PIN. Każdy kraj ma ustalony własny limit płatności zbliżeniowych, które nie wymagają potwierdzenia PIN-em. Transakcje na większe kwoty będą wymagały weryfikacji w postaci kodu PIN.
Ze względu na bezpieczeństwo i wymogi regulacji PSD2 może się zdarzyć, że poprosimy Cię o podanie kodu PIN dla transakcji zbliżeniowej, której wartość nie przekracza 100 PLN.
W dowolnej chwili możesz zablokować lub odblokować płatności zbliżeniowe dla swojej karty, korzystając z portalu lub aplikacji.
W tym celu zaloguj się do swojego konta, a następnie przejdź do zakładki kart. Wybierz kartę, której ustawienia chcesz zmienić, a następnie kliknij Zmień opcje płatności (jeżeli korzystasz z portalu) lub Opcje płatności (jeżeli korzystasz z aplikacji). Następnie odszukaj na liście Płatności zbliżeniowe.
Aby zapłacić kartą w internecie, musisz w odpowiednich polach podać jej dane: 16-cyfrowy numer karty, jej datę ważności oraz 3-cyfrowy kod CVV. Niekiedy wymagane będzie również imię i nazwisko oraz adres właściciela karty.
Niektóre sklepy mogą stosować dodatkowe zabezpieczenie w postaci mechanizmu 3D Secure. W takim przypadku potwierdź transakcję w aplikacji mobilnej Cinkciarz.pl. Jeśli jej nie używasz, przepisz unikalny kod wysłany na Twój numer telefonu.
Kartę płatniczą możesz doładować z portfela walutowego. Musisz zatem mieć na nim środki lub go zasilić. Jeżeli nie wiesz, jak doładować portfel walutowy, sprawdź nasz poradnik.
Aby doładować kartę środkami z portfela, zaloguj się do swojego konta w portalu lub aplikacji.
Jeżeli korzystasz z portalu, przejdź na zakładkę Portfel walutowy, a następnie kliknij przycisk Doładuj kartę przy walucie, którą chcesz zasilić kartę. Następnie podaj kwotę doładowania lub kliknij Przerzuć wszystko, jeżeli chcesz przelać na kartę wszystkie środki w danej walucie.
Jeśli korzystasz z aplikacji, w zakładce Pulpit wybierz Środki na karcie, a następnie kliknij Zasil i wprowadź kwotę zasilenia.
Zgromadzone na karcie środki możesz w dowolnym momencie wypłacić na swój portfel walutowy, korzystając z portalu lub aplikacji. W tym celu zaloguj się do swojego konta.
Jeśli używasz portalu, przejdź na zakładkę Portfel walutowy. Kliknij ikonę trzech pionowych kropek przy walucie, którą chcesz wypłacić z karty na portfel, a następnie wybierz opcję Wypłać na portfel. Wprowadź kwotę, którą chcesz wypłacić.
Jeśli korzystasz z aplikacji, w zakładce Pulpit wybierz Środki na karcie, a następnie kliknij Wypłać.
Twoje płatności kartą mogą być odrzucane z różnych powodów. Sytuacja ta może się zdarzyć, gdy:
- przekroczono dzienne limity transakcyjne,
- płatność wybraną metodą jest zablokowana w ustawieniach karty,
- nie posiadasz wystarczających środków na karcie na pokrycie transakcji,
- Twoja karta jest nieaktywna lub zablokowana,
- wprowadzono błędne dane karty podczas transakcji internetowej (numer karty, data ważności, kod CVV),
- wprowadzono błędne dane do autoryzacji transakcji (kod PIN, numer 3D Secure).
Jeśli masz pewność, że Twoja płatność powinna zostać zrealizowana poprawnie, a nadal jest odrzucana, skontaktuj się z naszym Działem Obsługi Klienta.
Jeżeli twierdzisz, że Twoja transakcja kartowa została niepoprawnie rozliczona (np. środki zostały pobrane dwa razy) lub wystąpiła inna nieprawidłowość, możesz złożyć reklamację, wypełniając formularz znajdujący się w tym miejscu.
Procedura chargeback jest mechanizmem, który umożliwia wysłanie zgłoszenia do akceptanta płatności (sklepu/strony przyjmującej płatność) i zmierza do zwrotu kwoty transakcji, całości lub jej części, w przypadku gdy usługodawca/sprzedawca nie wywiązał się z umowy w uzgodnionym terminie lub formie. Procedura chargeback jest realizowana wyłącznie na podstawie wewnętrznych regulacji organizacji płatniczej VISA, która pośredniczy w wymianie informacji pomiędzy posiadaczem karty a akceptantem płatności. Conotoxia sp. z o.o., jako wydawca karty płatniczej występuje w Twoim imieniu, jednak nie jest stroną w tym postępowaniu, ani nie decyduje o jego wyniku.
1. Jak działa chargeback?
Chargeback jest wysyłany do akceptanta płatności za pośrednictwem VISA na podstawie otrzymanego przez Conotoxia zgłoszenia skierowanego przez posiadacza karty. Sprzedawca musi odpowiedzieć na takie zgłoszenie, wskazując swoje stanowisko. W przypadku gdy akceptant uzna zgłoszenie za zasadne i dokona zwrotu uzgodnionej kwoty transakcji, procedura zostaje zamknięta. Środki z transakcji (całości lub jej uzgodnionej części), będącej przedmiotem zgłoszenia, zostaną zwrócone na rachunek posiadacza karty prowadzony w Conotoxia. Poinformujemy Cię o sposobie rozwiązania Twojego zgłoszenia w ustalony sposób.
2. W jakich sytuacjach mogę skorzystać z chargeback?
Katalog spraw i transakcji, które kwalifikują się do zgłoszenia chargeback, określają wewnętrzne regulacje organizacji płatniczej VISA, a do najważniejszych można zaliczyć sytuacje, w których:
- usługa lub towar nie został dostarczony przez akceptanta w uzgodnionej formie i czasie;
- akceptant dokonał podwójnego obciążenia karty za pojedynczy zakup;
- bankomat nie wypłacił środków lub wypłacił jedynie ich część, a karta została obciążona w pełnej kwocie;
- akceptant obciążył kartę w innej walucie lub w innej kwocie, niż wynika to z potwierdzenia transakcji wydrukowanego z terminala.
Każda sprawa jest analizowana indywidualnie, w oparciu o ustalone okoliczności, dlatego należy pamiętać, że nie każda z ww. sytuacji gwarantuje możliwość zgłoszenia procedury chargeback.
3. Jak skorzystać z usługi chargeback?
W przypadku zaistnienia wymienionych w pkt. 2 okoliczności:
- podejmij kontakt z usługodawcą w celu rozwiązania problemu;
- skontaktuj się z Conotoxia (https://cinkciarz.pl/kontakt). Wybierając kontakt poprzez e-mail, opisz zaistniałą nieprawidłowość oraz jeśli to możliwe, dołącz wypełniony i podpisany formularz chargeback;
- jeśli już podjęłaś/podjąłeś kontakt z akceptantem, dołącz również tą korespondencję do zgłoszenia;
- poczekaj na informację zwrotną, w której wskażemy sposób dalszego postępowania.
WAŻNE. Zgłoszenie chargeback możemy wysłać jedynie do transakcji, która została rozliczona i zaksięgowana na Twoim rachunku w Conotoxia. Maksymalny termin na zainicjowanie chargeback jest określony przez regulacje VISA. Po jego przekroczeniu bezpowrotnie stracisz możliwość zgłoszenia roszczenia, dlatego podejmij działania niezwłocznie – dotyczy to także rozpoczęcia negocjacji ze sprzedawcą.
4. Jak długo trwa procedura?
Terminy realizacji poszczególnych etapów procedury są określane przez VISA, a mogą zależeć od typu zgłoszenia (podstawa roszczenia). Zazwyczaj termin finalnego rozwiązania sprawy można określić na ok. 30-60 dni, jednak zarówno minimalny, jak i maksymalny termin nie został określony przez VISA. Poinformujemy Cię o każdej zmianie statusu zgłoszenia oraz o ewentualnej konieczności dostarczenia dodatkowych informacji z odpowiednim wyprzedzeniem.
Przypominamy, że nie każde zgłoszenie zakwalifikujemy jako chargeback, ponieważ poszczególne sprawy podlegają indywidualnej ocenie przez Conotoxia, w oparciu o zaistniałe okoliczności, przesłanki proceduralne i regulacyjne. Wszczęcie procedury chargeback nie oznacza, że środki zostaną zwrócone przez akceptanta płatności. Conotoxia dochowuje należytej staranności w ramach prowadzonego postępowania, jednak nie będąc jego stroną, nie ponosi odpowiedzialności za realizację oraz nie gwarantuje pomyślnego rozwiązania sporu.