Kartę wielowalutową możesz udostępnić dowolnej pełnoletniej osobie lub dziecku powyżej 13 roku życia, jeśli jesteś jego prawnym opiekunem. Jedną kartę można udostępnić jednocześnie jednemu użytkownikowi. Po zakończeniu udostępniania karty danemu użytkownikowi, może zostać ona udostępniona kolejnej osobie.
Możesz udostępnić dowolną posiadaną kartę wielowalutową (wersję fizyczną oraz wirtualną) zamówioną po 19.12.2022.
Jeśli udostępniasz kartę fizyczną, upewnij się, że nie ma na niej nadrukowanych danych posiadacza karty.
Karta z nadrukowanymi danymi posiadacza nie powinna być udostępniana innym osobom. Wyjątek stanowi udostępnienie karty z nadrukowanymi danymi wyłącznie w zakresie transakcji zdalnych, tj. za pośrednictwem internetu oraz tokenizacji w telefonie.
Aby udostępnić kartę innej osobie, zaloguj się do swojego konta w portalu, przejdź na zakładkę Karty wielowalutowe i wejdź w szczegóły karty, którą chcesz udostępnić. Włącz Udostępnianie.
Jeśli korzystasz z aplikacji mobilnej, przejdź na zakładkę Pulpit, kliknij Środki na karcie, wskaż kartę, którą chcesz udostępnić, a następnie wybierz z listy pod kartą opcję Udostępnianie karty.
Wprowadź numer telefonu osoby, której chcesz udostępnić kartę. Zaznacz zgodę na udostępnianie karty i akceptację Aneksu do Regulaminu Wydawania i Korzystania z Kart Płatniczych. Kliknij przycisk Udostępnij.
Potwierdź operację kodem wysłanym na Twoją aplikację mobilną, numer telefonu lub adres e-mail.
Gotowe. Udostępnianie włączone. Możesz poinformować wskazanego przez Ciebie Użytkownika w jaki sposób może przypisać kartę ze swojego profilu.
W dowolnym momencie możesz wyłączyć udostępnianie karty innej osobie. W tym celu zaloguj się do swojego konta w portalu, przejdź na zakładkę Karty wielowalutowe i wejdź w szczegóły karty, dla której chcesz zakończyć udostępnianie. Przełącz przycisk Udostępnianie na pozycję Wyłączone.
Jeśli korzystasz z aplikacji mobilnej, przejdź na zakładkę Pulpit, kliknij Środki na karcie, wskaż kartę, którą nie chcesz już udostępniać. Wybierz Szczegóły udostępniania.
Kliknij przycisk Wyłącz udostępnianie, a następnie potwierdź operację kodem wysłanym na Twoją aplikację mobilną, numer telefonu lub adres e-mail.
Aby sprawdzić, komu udostępniasz swoje karty wielowalutowe, zaloguj się do swojego konta w portalu, przejdź na zakładkę Karty wielowalutowe i wejdź w szczegóły karty, którą chcesz sprawdzić.
Jeśli korzystasz z aplikacji mobilnej, przejdź na zakładkę Pulpit, kliknij Środki na karcie i wskaż kartę, którą chcesz sprawdzić.
Informacja, komu udostępniasz kartę, będzie widoczna w polu Udostępniam.
Jeżeli inna osoba udostępniła Ci kartę, wystarczy, że będziesz postępować według poniższych wskazówek:
- Jeśli posiadasz już profil w Cinkciarz.pl zaloguj się do swojego konta. Jeśli nie masz jeszcze konta - zarejestruj się. Pełny proces rejestracji opisany jest w sekcji Rejestracja. Wejdź w zakładkę Karty wielowalutowe. Kliknij w przycisk Dodaj kartę i wybierz przycisk Zarejestruj kartę. W kolejnym kroku kliknij w przycisk Nie mam kodu. Zweryfikuj swój numer telefonu- wpisz kod potwierdzający, który otrzymasz przez SMS. Pojawi się lista z kartami, które zostały udostępnione na Twój numer telefonu. Wybierz karty które chcesz dodać do Profilu, a następnie zaakceptuj Regulamin Użytkownika i Zgodę i kliknij Dalej. Gotowe.
- Jeśli nie posiadasz jeszcze konta w portalu Cinkciarz.pl i chcesz korzystać z udostępnionej Ci karty jako Klient firmowy, w pierwszej kolejności należy założyć konto firmowe w Cinkciarz.pl. W tym przypadku przejdź do ekranu rejestracji i wybierz Konto firmowe. Pełny proces rejestracji opisany jest w sekcji Rejestracja.
Następnie wejdź w zakładkę Karty wielowalutowe i wybierz przycisk Zarejestruj kartę. W kolejnym kroku kliknij w przycisk Nie mam kodu. Zweryfikuj swój numer telefonu- wpisz kod potwierdzający, który otrzymasz przez SMS. Następnie wybierz karty, które chcesz dodać do Profilu, a następnie zaakceptuj Regulamin Użytkownika Karty i Zgodę i kliknij Dalej. Gotowe.
Udostępnione karty są już widoczne w Twoim profilu. Możesz z jego poziomu sprawdzać ustawiony limit wydatków dla karty, zablokować lub odblokować kartę, ustawić, sprawdzić lub zmienić numer PIN, a także zobaczyć dane karty potrzebne do płatności w wybranych punktach.
Więcej na ten temat dowiesz się w sekcji Ustawienia karty.
Pamiętaj, że jako użytkownik udostępnionej karty nie możesz zmieniać jej limitu wydatków, limitów transakcyjnych oraz opcji płatności, doładowywać konta czy zastrzec karty. O wykonanie tych czynności poproś właściciela karty.
Jeśli jesteś właścicielem karty i udostępniasz ją innej osobie, w dowolnym momencie możesz nią zarządzać jak każdą inną kartą wielowalutową. W tym celu zaloguj się do swojego konta w portalu, przejdź na zakładkę Karty wielowalutowe i wybierz tę, której ustawienia chcesz zmienić.
Jeśli korzystasz z aplikacji mobilnej, przejdź na zakładkę Pulpit, kliknij Środki na karcie i wskaż kartę.
Aby zmienić limit wydatków dla karty, kliknij odnośnik Zmień limit. W tym miejscu możesz określić kwotę i datę kolejnego zwiększenia limitu wydatków, określić ich liczbę i częstotliwość.
Możesz też zmieniać limity transakcyjne, opcje płatności, PIN do karty oraz zarządzać statusem karty. Więcej na ten temat dowiesz się w sekcji Ustawienia karty.