Cinkciarz.pl wygrywa z MasterCard. Polska spółka unieważniła w Europie dwa znaki towarowe amerykańskiego giganta, jeden przedstawiający dwa połączone czarno-białe koła, a drugi dwa czarne przecinające się okręgi.
MasterCard nie zgadzał się na to, żeby w znakach słowno-graficznych należących do spółki Cinkciarz.pl zawarty był element nachodzących na siebie kółek. W związku z tym wniósł do Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) w Alicante w Hiszpanii sprzeciw wobec znaków spółki Cinkciarz.pl, podnosząc m.in. podobieństwo do wcześniejszych znaków MasterCard, przedstawiających przecinające się czarno-białe koła i okręgi. W reakcji na sprzeciw Cinkciarz.pl złożył do EUIPO wnioski o unieważnienie dwóch wspomnianych znaków towarowych MasterCard. Urząd unijny w swoich decyzjach uznał, że znaki towarowe, składające się z prostych elementów geometrycznych przedstawiających koła lub okręgi, nie mają zdolności odróżniającej oraz nie nabyły wtórnej zdolności odróżniającej na skutek używania. Decyzje urzędu nie są jeszcze prawomocne. MasterCard może złożyć odwołanie w terminie dwóch miesięcy od daty ich wydania.