28 listopada 2024 roku Cinkciarz.pl sp. z o.o. oraz Conotoxia sp. z o.o. otrzymały od ING Banku Śląskiego pismo o wypowiedzeniu wszystkich rachunków bankowych, z realizacją tej decyzji w ciągu 30 dni. Powód? „Ryzyko reputacyjne". To absurdalne i nieuzasadnione stwierdzenie stanowi w naszej ocenie jedynie pretekst do utrudnienia działalności obu spółek. Uważamy, że to ING sam wywołał rzekome ryzyko reputacyjne swoim postępowaniem i teraz nie potrafi zmierzyć się z jego konsekwencjami.
Ruch ING Banku Śląskiego to nic innego jak potwierdzenie złej woli i celowego działania na szkodę Cinkciarz.pl sp. z o.o. oraz Conotoxia sp. z o.o. Stanowi także kolejny dowód na istnienie zmowy bankowej, o której wielokrotnie mówiliśmy, i innych nieuczciwych praktyk, które konsekwentnie podnosimy w zarzutach kierowanych do odpowiednich instytucji.
Wypowiedzenie rachunków bankowych na taką skalę to rażący przykład nadużycia pozycji rynkowej, co bezpośrednio wpływa na funkcjonowanie nie tylko naszych spółek, ale i klientów.
85 tys. pokrzywdzonych klientów – liczba ta wciąż rośnie!
Decyzja ING Banku Śląskiego wpłynie negatywnie na 84 932 obecnych klientów, którzy zostaną pozbawieni możliwości korzystania z natychmiastowej wymiany walut i innych kluczowych usług finansowych. Dodatkowo, działanie banku uniemożliwi pozyskanie nowych użytkowników, którzy mogliby zarejestrować się na platformie w okresie od wypowiedzenia umów rachunków do ich ponownego uruchomienia. W rezultacie liczba ta wciąż będzie wzrastać, obejmując zarówno dotychczasowych, jak i przyszłych klientów, którym odebrano dostęp do innowacyjnych rozwiązań oferowanych przez nasze spółki.
Ostrzeżenie dla klientów
Informujemy, że nasze rachunki bankowe w ING zostaną zamknięte 31 grudnia 2024 roku. Wydłuży to proces realizacji transakcji oraz znacząco zwiększy koszty operacyjne i koszty dla użytkowników końcowych. ING powinien mieć pełną świadomość tych konsekwencji, ale najwyraźniej celowo działa na szkodę zarówno naszych spółek, jak i klientów.
Apel do UOKiK i KNF
To kolejny przykład bezpodstawnych działań banków, które godzą w interesy konsumentów i zaburzają konkurencję na rynku. Wzywamy Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów do podjęcia zdecydowanych kroków w tej sprawie. Przytoczone działania, jak wypowiedzenie rachunków na taką skalę bez rzetelnych podstaw, wymagają natychmiastowej reakcji regulatora.
Zapowiedź wezwania do zapłaty
Cinkciarz.pl Sp. z o.o. oraz Conotoxia Sp. z o.o. zapowiadają złożenie formalnych wezwań do zapłaty przeciwko ING Bankowi Śląskiemu na łączną kwotę 4 mld złotych.
Roszczenia obejmują:
- Odszkodowanie: żądamy zapłaty kwoty 4 mld zł na rzecz Cinkciarz.pl sp. z o.o. oraz Conotoxia sp. z o.o. w związku ze stratami poniesionymi w wyniku nieuzasadnionego wypowiedzenia rachunków bankowych.
- Zwrot kosztów przelewów na rzecz użytkowników: wnosimy o zasądzenie pełnego zwrotu kosztów wszystkich przelewów złotowych i walutowych dla klientów posiadających rachunki w ING Banku Śląskim, zgodnie z obowiązującymi i przyszłymi cennikami. Rekompensata powinna obejmować okres od momentu wejścia w życie wypowiedzenia rachunków do chwili przywrócenia ich pełnej funkcjonalności.
- Rekompensata za utratę możliwości natychmiastowej wymiany walut przez konta ING: domagamy się zasądzenia na rzecz obecnych oraz przyszłych użytkowników rekompensaty w wysokości 2 proc. od wartości każdej nowej transakcji, których nie mogli zrealizować przez konta ING z powodu ograniczenia dostępu do rachunków bankowych. Rekompensata powinna obejmować cały okres od wejścia w życie wypowiedzenia rachunków do momentu ich ponownego uruchomienia.
W naszej ocenie działania ING to kolejny element świadomej kampanii banków wymierzonej w innowacyjne firmy finansowe, które stanowią dla nich realną konkurencję.
Zarząd Conotoxia Holding