Ponad 100 pasjonatów nowych technologii obejrzało wczoraj na Uniwersytecie Zielonogórskim konferencję Facebook F8. Dzięki współpracy z firmą Cinkciarz.pl organizatorom udało się włączyć Zieloną Górę do grona 30 miast z całego świata, w których zorganizowano udział w tym wydarzeniu.
Konferencja Facebook F8 to coroczna impreza adresowana do deweloperów sieciowych oraz przedsiębiorców tworzących produkty i usługi internetowe. Ponad 100 osób związanych z branżą IT obejrzało na Uniwersytecie Zielonogórskim wykłady poświęcone m.in. wirtualnej rzeczywistości i przyszłości aplikacji mobilnych, w tym wystąpienie Marka Zuckerberga, założyciela Facebooka.
PZielona Góra, obok takich metropolii jak Londyn, Berlin, Warszawa czy Nowy Jork, była jednym spośród 30 miast na całym świecie, w których zorganizowano transmisję live. - To, co zaprezentowano, to krok w przyszłość. Facebook zapowiada unikalne połączenie pracy na rzecz społeczeństwa ze sprzedażą swoich produktów. Usłyszeliśmy m.in. o budowie satelitów, zapewniających darmowy dostęp do internetu w miejscach, w których dotychczas nie było to możliwe. Z drugiej strony powiedziano nam o nowych produktach, np. dronach czy kamerach 360 stopni, które będą dostępne komercyjnie, a ich celem będzie poprawianie komunikacji i pogłębianie interakcji między użytkownikami - relacjonuje Mariusz Kruk, komentator znany jako DanteZetGie.
Wśród gości wydarzenia znaleźli się aktywni zawodowo specjaliści i studenci. - Uczelnia jest otwarta nie tylko na studentów, ale również na grupy doświadczonych osób, skupionych np. w takich organizacjach jak zielonogórski Geek Club - mówi prof. Marcin Mrugalski, prodziekan Wydziału Informatyki, Elektroniki i Automatyki.
Transmisja z konferencji Facebooka to kolejne wydarzenie współorganizowane przez Cinkciarz.pl. - Firma od dawna sponsoruje spotkania Java User Group. Wkrótce spółka będzie organizatorem transmisji live Google I/O Extended 2016 Zielona Góra, największej i najważniejszej corocznej konferencji Google, która w tym roku odbędzie się 18-20 maja w Shoreline w Californii - zapowiada Kamil Sahaj, dyrektor marketingu Cinkciarz.pl.