Ви отримали нашу картку від фонду?

Ви отримали
нашу картку від фонду?

Додайте її до свого профілю, щоб стежити за отриманими коштами.

Додайте її до свого профілю, щоб стежити за отриманими коштами.
karta wakacyjna
Karta wielowalutowa idealna na wakacje!
0 zł za wydanie karty wirtualnej.
Zamów teraz >
karta wakacyjna
Oszczędzaj na
wakacjach
płacąc kartą wielowalutową!
Zamów teraz >

Cinkciarz.pl nagrodzony podczas Gali Globalna Polska [MATERIAŁ WIDEO]

27 kwi 2016 9:44|Cinkciarz.pl

Podczas organizowanej przez miesięcznik “Manager” gali Globalna Polska przyznano nagrody dla polskich marek sprawnie podbijających zagraniczne rynki. Wśród nagrodzonych jest firma Cinkciarz.pl.

Gali, zorganizowanej w wyjątkowej przestrzeni na 50 piętrze wieżowca Złota 44 w Warszawie, towarzyszyły dwa panele dyskusyjne. Poglądy na temat sposobów podboju światowych rynków przez polskie marki oraz rosnącej roli działań z zakresu public affairs wymieniali m.in. Charles Lewington, były rzecznik prasowy premiera Wielkiej Brytanii; Andrzej Sadowski, prezydent Centrum im. Adama Smitha czy Piotr Kiciński, wiceprezes Cinkciarz.pl. Ten ostatni odebrał z rąk organizatorów gali wyróżnienie dla Cinkciarz.pl w kategorii “Nowe marki, wykreowane przez prywatnych przedsiębiorców po transformacji ustrojowej, które zdobywają rynki zagraniczne”.

- Cinkciarz.pl to firma, która swoich przewag konkurencyjnych upatruje głównie w kapitale intelektualnym, szczególnie w dziedzinie informatyki - podkreśla Kiciński. - Będziemy czerpać garściami z tego, co w polskim potencjale najlepsze - dodaje, odnosząc się do planów przedsiębiorstwa na rozwój jego globalnej marki, Conotoxia.

Mimo uznania dla potencjału wiedzy polskich specjalistów, uczestnicy dyskusji panelowych sympatyzowali jednak z poglądem, że tak zwane „twarde kompetencje” pracowników są istotnie dobrym punktem wyjścia do rozwoju na rynkach zagranicznych, ale należy je popierać zarówno wrażliwością na rekrutowanie kadry znającej lokalne uwarunkowania, jak i szeregiem działań wspierających, wykraczających poza poprawne powierzenie odpowiednich zadań odpowiednim osobom.

- Rozmawialiśmy wiele o przedsiębiorczej naturze Polaka - podkreślał Charles Lewington, pełniący funkcję dyrektora zarządzającego Hanover Communications, niezależnej firmy doradczej, wspierającej globalne przedsiębiorstwa: - Może być ona potężną siłą, przy założeniu, że poprzemy ją poprawną ekspozycją marki, wartościową propozycją produktową i agresywnym marketingiem w odpowiednich częściach brytyjskiego rynku.

Odnosząc się do przykładu Wielkiej Brytanii, inny specjalista z tej samej firmy doradczej, Christian Hierholzer, podkreślał, że funkcjonuje tam wiele polskich marek, ale część z nich nie jest jeszcze postrzegana w sposób, na który zasługują. - Może być to kwestia marketingu, może innych przyczyn - sugerował.

Część specjalistów dopatrywała się przyczyn takiego stanu rzeczy w niedoskonałym dialogu kulturowym. Tomasz Ślęzak z firmy Work Service wskazywał podczas panelu rosnącą wagę “miękkich kompetencji” pracowników firm globalnych. W jego opinii konieczność rozumienia przez rodzimych przedsiębiorców uwarunkowań kulturowych silnie wpływa na skuteczność wdrażania polskich modeli biznesowych za granicą. - Musimy pielęgnować w sobie pokorę i poszanowanie dla odmienności kulturowej osób, z którymi przychodzi nam pracować. Bo właśnie te osoby będą w dużej mierze odpowiedzialne za powodzenie naszych przedsięwzięć.

Według opinii Małgorzaty Bogusz, dyrektor Public Affairs w VisionGroup, polskie firmy coraz częściej potrzebują wsparcia ze strony niezależnych organizacji doradczych lub ekspertów, szczególnie mając ambicje do zagranicznej ekspansji. - Tam już nie wystarczy nasza ułańska fantazja. Konieczne są kompleksowe i profesjonalne rozwiązania, w szczególności w dziedzinach lobbyingu i public affairs - podkreślała Bogusz.

Mimo sygnalizowania poważnych wyzwań stojących przed polskimi firmami w rozwoju za granicą, wśród uczestników spotkania przeważały optymistyczne nastroje. - Młodzi polscy biznesmeni nie mają kompleksów wobec wychodzenia ze swoimi produktami czy usługami na rynki zagraniczne - podkreślał Łukasz Goździor, dyrektor zarządzający fundacji Marka dla Polski. - Mają więcej odwagi i pozytywnie rozumianego “biznesowego szaleństwa”, a ponadto wspiera ich doświadczenie starszych kolegów. Co oczywiście nie oznacza, że droga ekspansji polskiej firmy za granicą jest prosta.

Gala Globalna Polska

27 kwi 2016 9:44|Cinkciarz.pl

Zobacz również:

21 kwi 2016 10:13

Cinkciarz.pl ponownie w czołówce rankingów Bloomberga

18 kwi 2016 10:04

Czy emigracja jeszcze się opłaca? [ANALIZA CINKCIARZ.PL]

13 kwi 2016 16:39

Konferencja Facebooka w Zielonej Górze [RELACJA WIDEO, ZDJĘCIA]

13 kwi 2016 12:17

Gdzie spedytor szuka oszczędności [MATERIAŁ WIDEO]

6 kwi 2016 12:16

Kanapka za tysiąc dolarów… czyli życie młodej gwiazdy koszykówki [WYWIAD Z KEVINEM PANGOS]

5 kwi 2016 10:58

Wymiana walut przez internet? Sprawdź, ile możesz oszczędzić

Atrakcyjne kursy 28 walut