Ви отримали нашу картку від фонду?

Ви отримали
нашу картку від фонду?

Додайте її до свого профілю, щоб стежити за отриманими коштами.

Додайте її до свого профілю, щоб стежити за отриманими коштами.

Jak zbudować markę w pokoleniu zdezorientowanych klientów? (Europejski Kongres Gospodarczy 2015)

24 kwi 2015 17:22|Cinkciarz.pl

Jaki jest obecny klient? Niezwykle wymagający i niecierpliwy. Cierpi z powodu deficytu uwagi i przesytu informacji. Zbyt wiele decyzji i zbyt dużo możliwości nie sprzyja zakupom. Jak do niego trafić? - opowiada Piotr Kiciński, wiceprezes Cinkciarz.pl*.

Pobierz PDF (45 kB)

Codziennie podejmujemy ok. 30 tysięcy decyzji. Ilość komunikatów, które do nas docierają, jest przytłaczająca. Konsument żyje w środowisku przesytu informacyjnego. Oczekuje uproszczenia jego problemów, nawet pewnego minimalizmu w dialogu marketingowym. Nie oznacza to, że zgadza się na prostotę i prymitywizm. Wręcz przeciwnie: minimalizm komunikacji jest związany z ogromną konkurencją marketingową, a to z kolei wymusza perfekcyjne graficznie, wysmakowane formy reklamy.

Budowanie marki: dłuższe i droższe

W związku z przeniesieniem wielu usług do internetu, wielokrotnie zwiększył się dostęp do nich. Jednak mnogość opcji powoduje decyzyjny paraliż. To sprawia, że pozycja firm z wyrobioną marką staje się coraz mocniejsza. Muszą one jednak dostarczać zawsze wysokiej jakości usług i tym budować zaufanie, które skłania klientów do lojalności.

Jaki jest obecny klient? Niezwykle wymagający i niecierpliwy. Oczekuje jeszcze szybszego wykonania usług. Pomimo coraz większej presji związanej z obniżką cen, czy nawet ich utrzymaniem mimo wzrastającej jakości usług, klient doby cyfrowej spodziewa się, że jego dostawca wykorzysta dostępne dane, by ułatwiać mu życie i uprościć formalności do minimum.

Zbudowanie marki staje się dłuższe i droższe. Jednak zdezorientowani klienci potrzebują jej bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Dialog, jaki nawiązują z nimi firmy, wymaga elastyczności. Często usłyszane „nie” w pierwszych kilku kontaktach, oznacza dla przedsiębiorstwa tylko tyle: „spróbuj inaczej, poszukaj innego rozwiązania, sprawdź inny kanał komunikacji”.

Klient 40 plus

Dyskutując o "nowym" kliencie nie należy utożsamiać go tylko z młodym pokoleniem. Użytkownik to nie to samo co dobry klient, który chce za coś zapłacić. Szczególnie młodzi ludzie często są przyzwyczajeni do darmowych usług. Inaczej jest w grupie dojrzałych i zamożnych osób, ale otwartych na nowe technologie. W dziedzinie gier RPG, rozrywki offline oraz komunikacji online biznesów brick & mortar, najlepsza docelowa grupa to wciąż 40 plus. Definiując nowego konsumenta, musimy zatem segmentować nowe usługi równolegle do profilu socjodemograficznego, a nie zawężać się tylko do jednego parametru, jakim jest np. młody wiek.

Młodzi ludzie: zdolni i głodni sukcesu

Czy Polska może stać się stolicą innowacji Europy Środkowej? Mamy doskonałe zaplecze inżynierskie, w tym IT i BI, głodnych sukcesu młodych ludzi, którzy coraz lepiej wypadają w rankingach znajomości języków obcych i konkursach programistycznych. Po etapie rozwoju biznesów opartych na taniej sile robocze jesteśmy o krok od sukcesu polskich firm w sektorach nowych technologii o wysokim udziale wartości kapitału intelektualnego.


*O tym, jak budować markę Piotr Kiciński, wiceprezes zarządu Cinkciarz.pl, opowiadał podczas panelu „Nowy klient, nowy konsument", na Europejskim Kongresie Gospodarczym 2015 w Katowicach.

24 kwi 2015 17:22|Cinkciarz.pl

Zobacz również:

21 kwi 2015 15:22

Cinkciarz.pl: najświeższe komentarze walutowe w wersji audio i wideo

20 kwi 2015 12:00

Kiedy najlepiej kupić euro i dolary na wakacje? [KOMENTARZ ANALITYKA CINKCIARZ.PL]

16 kwi 2015 16:03

Prognozy Cinkciarz.pl na szczycie zestawienia Bloomberg

13 kwi 2015 16:10

Cinkciarz.pl na misji gospodarczej w Arabii Saudyjskiej i Katarze

13 kwi 2015 16:04

Czy wakacje w Grecji będą w tym roku wyjątkowo drogie? [OPINIA ANALITYKA CINKCIARZ.PL]

2 kwi 2015 9:33

Gdy kredyt we frankach boli zbyt mocno

Atrakcyjne kursy 27 walut