Po udanej współpracy Cinkciarz.pl z kilkoma polskimi klubami sportowymi, zaczął się nowy rozdział promowania usług fintechu: – Szukaliśmy sposobu, by dotrzeć do kolejnych odbiorców naszej oferty zarówno w Polsce, jak i za granicą – tłumaczy Piotr Kiciński, wiceprezes Cinkciarz.pl. Strategia firmy poprowadziła do legendarnych wytwórni filmowych.
Cinkciarz.pl osiągał sukces biznesowy i ogromną rozpoznawalność marki w Polsce, reklamując się m.in. na arenach piłkarskich, koszykarskich i żużlowych.
Po kilku latach dynamicznego rozwoju na krajowym rynku firma przeszła do realizacji odważnego planu rozpoczęcia działalności w 30 europejskich państwach oraz w USA. Wraz z tym potrzebne stały się środki, by pokazać światu międzynarodowy brand Conotoxia.
Pozostając w sferze wielkiego sportu, Cinkciarz.pl zawierał spektakularne umowy sponsorskie z Chicago Bulls, UEFA i FIFA jako organizatorami młodzieżowych piłkarskich mistrzostw Europy i świata oraz reprezentacjami narodowymi Walii i Czech w piłce nożnej. Aby zrobić kolejny krok w globalnej promocji usług fintechu, zarząd wyznaczył nowy kierunek strategii.
Między linami ringu
Gdyby zorganizować plebiscyt na najsłynniejszego boksera świata, to Rocky Balboa, fikcyjny bohater filmowej sagi, chyba nie dałby szans rzeczywistym bohaterom ringu. Chociaż w latach zagranicznej ekspansji Cinkciarz.pl „Rocky” już dawno zawiesił rękawice na kołku, to jednak fabuła doczekała się kontynuacji w produkcjach pt. „Creed: Narodziny legendy” i „Creed II”.
Premiera drugiego z wymienionych tytułów odbyła się 21 listopada 2018 r., polscy kinomani musieli czekać na pierwszy pokaz kilka dni dłużej. Mało kto zdaje sobie sprawę, że już dwa lata wcześniej rozpoczęły się zakulisowe negocjacje Cinkciarz.pl z producentami filmu. Doprowadziły one do podpisania umowy z jednym z najstarszych hollywoodzkich studiów Metro-Goldwyn Mayer, czyli MGM.
Przed premierą powstał spot promocyjny, w którym aktorzy w imieniu Cinkciarz.pl i Conotoxia zapraszali widzów do kin: https://www.youtube.com/watch?v=r4C7Nm8E_w4
Później kinomani na całym świecie mogli dostrzec efekty współpracy fintechu z MGM na linach ringu w kulminacyjnej scenie walki Adonisa Creeda z Viktorem Drago. Conotoxia pojawiła się także na okładkach wydań „Creed II” na DVD i Blu-ray.
Produkcja miała przynieść jej twórcom 214 mln dolarów przychodu. A co zyskał Cinkciarz.pl? – Biznesowa strona naszego zaangażowania w „Creed II” była oczywista. Pojawiając się w ekscytującym filmie z udziałem wielkich hollywoodzkich gwiazd, takich jak Sylvester Stallone i Dolph Lundgren, zyskaliśmy globalną ekspozycję naszej międzynarodowej marki Conotoxia – tłumaczył Marcin Pióro, prezes firmy.
Mocny rok 2019
Aż cztery głośne premiery 2019 r. łączył wspólny mianownik – współpraca Cinkciarz.pl z producentami filmów. Pierwszy akt najbardziej kinowego roku w historii fintechu nastąpił w na początku maja.
„John Wick 3” – akcja mrocznego thrillera rozgrywa się m.in. na ulicach Nowego Jorku. Gdy główny bohater przemierza miasto, na billboardach i na taksówkach widzowie mogą dostrzec reklamy Conotoxia: https://www.youtube.com/watch?v=Mioo2uqCSG0
Oficjalne materiały promocyjne trzeciej części Johna Wicka również zawierały międzynarodowy brand Conotoxia.
Niespełna dwa miesiące później na ekrany kin wszedł „Spider-Man: Daleko od domu”, czyli kolejna odsłona przygód człowieka-pająka oraz grupy jego przyjaciół. Produkcja Sony Pictures Entertainment zawierała m.in. wątek zagranicznych podróży. Cinkciarz.pl poprzez ten element nawiązywał do swoich usług.
W ramach współpracy i z wykorzystaniem oficjalnych materiałów kalifornijskiej wytwórni graficy Cinkciarz.pl przygotowali spot promocyjny: https://www.youtube.com/watch?v=Ux0LOoCX8Gc&feature=youtu.be
Nie tylko Hollywood
Na początku września 2019 r. polscy widzowie oblegali kina, by zobaczyć film Patryka Vegi pt. „Polityka”. Kto oglądał, ten na pewno dostrzegł motywy współpracy Cinkciarz.pl ze znanym reżyserem i producentem.
Podobnie zresztą działo się rok później, gdy na ekranach kin pojawiła się „Pętla”, kolejny obraz wg scenariusza i w reżyserii Vegi.
Technologia jutra, czyli co łączy Terminatora z usługami finansowymi
Zanim odbyła się premiera „Pętli”, Cinkciarz.pl podjął współpracę z kolejną hollywoodzką legendą, czyli wytwórnią Paramount Pictures, i został oficjalnym partnerem filmu „Terminator: Mroczne Przeznaczenie”.
Technologia wyprzedzająca nasze czasy, całkowita koncentracja na celu i determinacja w usuwaniu przeszkód – takie połączyły kinowy hit i usługi udostępniane przez portal Cinkciarz.pl.
„Terminator: Mroczne Przeznaczenie” pojawił się w kinach w październiku 2019 r. Nieco wcześniej debiutował, wzbudzając uznanie, spot promocyjny, również autorstwa grafików fintechu. Warto go sobie przypomnieć w oczekiwaniu na kolejne kinowe role Cinkciarz.pl: https://www.youtube.com/watch?v=INtUqoSCgiU&feature=emb_logo
Czy lokowanie produktu jest rzeczywiście skutecznym działaniem marketingowym? Nawet bardzo! Wg badania LIVE Panel przeprowadzonego przez GroupM, taka forma zachęca do zapoznania się i kupienia po raz pierwszy reklamowanego produktu aż 33 proc. widzów. Dla 20 proc. stanowi skuteczne przypomnienie o danej firmie, produkcie, usłudze i zachęca do ponownego zakupu.
Wprawdzie przywykliśmy do tego, że w filmach najczęściej product placement dotyczy żywności, samochodów, smartfonów, sprzętu AGD i kosmetyków, ale Cinkciarz.pl, nie po raz pierwszy zresztą, wyznacza nowe standardy na rynku, docierając do świadomości odbiorców ze swoimi usługami finansowymi.