System obsługi płatności dla e-commerce, rachunki płatnicze, przelewy masowe – portal Cinkciarz.pl udostępnia klientom biznesowym znacznie szerszą ofertę. – Stworzyliśmy cały ekosystem komplementarnych usług, które ułatwiają przedsiębiorcom rozwój biznesu – określa Robert Błaszczyk, Head of Strategic Clients Department.
Gdy w 2010 r. Cinkciarz.pl uruchomił wymianę walut online, bardzo szybko zyskała ona popularność nie tylko wśród klientów indywidualnych, lecz również w gronie właścicieli firm.
Dziś, wybierając ofertę Cinkciarz.pl, przedsiębiorcy mogą liczyć na specjalną obsługę indywidualnych opiekunów, lecz także całą gamę usług i udogodnień stworzonych specjalnie z myślą o biznesowych partnerach.
Alerty i ordery, audyt, Cinkciarz Collect, Cinkciarz Pay, przelewy masowe, RegTech...
W bazowej usłudze fintech proponuje nie tylko o ogromny wybór (28 walut z całego świata) i korzystne kursy wymiany, lecz także: stałe zlecenia, polecenia zapłaty oraz alerty i ordery walutowe. Te narzędzia bezpośrednio wspomagają wymianę walut. Dzięki nim np. klient sam określa akceptowalny dla niego kurs wymiany, a gdy taki zostanie osiągnięty, transakcja dokonuje się automatycznie.
Z kolei audyt walutowy to unikalne i niezwykle pomocne narzędzie dla firm, które szukają optymalizacji swojej aktywności na rynku walutowym. Pozwala ono porównywać kursy transakcji wykonanych w przeszłości np. w banku lub innym kantorze internetowym z realnymi kursami Cinkciarz.pl w analogicznym czasie. Dzięki temu przedsiębiorcy mogą się przekonać, czy przepłacają, wymieniając walut, a spersonalizowane raporty ukazują m.in. skalę utraconych korzyści.
Cinkciarz Collect umożliwia natomiast międzynarodowym firmom i korporacjom integrację wpływów od partnerów biznesowych z różnych krajów. Cechy tej usługi to m.in. ujednolicenie przepływów oraz korzystne stawki realizacji przekazów pieniężnych, co ułatwia firmom zarządzanie finansami. W Cinkciarz Collect wpływy firmy zasilają jej rachunki płatnicze w portalu Cinkciarz.pl. Następnie firma zarządza nimi w przejrzystym, intuicyjnym panelu. Może np. dokonać przewalutowania, albo zlecać przekazy na rachunki swoich kontrahentów.
Cinkciarz Pay, czyli system płatności w wielu walutach, został przygotowany z myślą o przedsiębiorcach działających w branży e-commerce. – Naszą rolę postrzegamy m.in. w taki sposób, by wspierać firm w ich zagranicznej ekspansji – wyjaśnia Robert Błaszczyk, Head of Strategic Clients Department w Cinkciarz.pl. – Dzięki Cinkciarz Pay właściciele sklepów internetowych mogą przyjmować płatności wg metod popularnych na danym rynku – dodaje. Opcją systemu jest m.in. często wykorzystywana przez klientów funkcja „zapłać później”. Warto także zaakcentować łatwość integracji systemu z oprogramowaniem sklepu.
Przelewy masowe stanowią kolejną usługę udostępnioną z myślą o biznesowych klientach. W zgodzie z nazwą służą one do realizacji wielu transakcji jednocześnie. Firmy mogą w ten sposób płacić cyklicznie w różnych walutach za towary czy usługi, bądź przelewać wynagrodzenia swoim pracownikom. Automatyzacja procesu redukuje ew. pomyłki przy ręcznym wprowadzaniu danych. Pomagając zaoszczędzić czas i pieniądze, usługa stanowi kwintesencję tego, czego oczekują przedsiębiorcy. Istotną rolę odgrywa również fakt, że Cinciarz.pl proponuje im możliwość indywidualnego oprogramowania oraz raportów w międzynarodowym standardzie.
RegTech – pod tym hasłem Cinkciarz.pl udostępnia rozwiązanie do walki z przestępstwami finansowymi. Uzbrojeni w RegTech właściciele firm zyskują nie tylko zaawansowane algorytmy przydatne do wykrywania oszustw, oceny ryzyka i monitoringu transakcji, ale jednocześnie gwarancję spełniania unijnych dyrektywy w tym zakresie.
W ramach usługi (Regulatory Technology, czyli technologii regulacyjnych) fintech oferuje także opcję dostosowania interfejsu i parametrów do potrzeb użytkowników.
Co mówią przedsiębiorcy?
– Specjalistyczne narzędzia stanowią dopełnienie naszych głównych, komplementarnych usług: wymiany walut, międzynarodowych przekazów i płatności dla e-commerce. Łącząc się ze sobą, tworzą one swoisty ekosystem, w którym mogą się rozwijać międzynarodowe firmy – tłumaczy Robert Błaszczyk. – A nasz Departament Klienta Strategicznego to platforma interakcji, na której wymieniamy się z klientami ich opiniami czy oczekiwaniami w zakresie proponowanych usług. Regularnie pytamy klientów o ocenę naszej pracy.
Z badań ankietowych wynika, że przedsiębiorcy doceniają w Cinkciarz.pl możliwość zawierania transakcji 24/7, czyli przez całą dobę i we wszystkie dni tygodnia. Bardzo ważne dla nich okazują się również ordery i alerty walutowe. Biznesowi partnerzy klienci dość zgodnie oceniali, że korzystają z naszych usług z uwagi na atrakcyjne kursy wymiany walut, co pozwala im optymalizować koszty zagranicznych transakcji.
Co jeszcze? – Niebagatelna okazała się sama możliwość kontaktu z indywidualnym opiekunem, którą jako jedyny fintech zapewniamy każdemu przedsiębiorcy, ponieważ chcemy realnie wspierać klientów na zagranicznych rynkach – przekazał Robert Błaszczyk.