Ви отримали нашу картку від фонду?

Ви отримали
нашу картку від фонду?

Додайте її до свого профілю, щоб стежити за отриманими коштами.

Додайте її до свого профілю, щоб стежити за отриманими коштами.

Jak Cinkciarz.pl zdobywał rozgłos

14 gru 2020 15:40|Cinkciarz.pl

Umowa sponsorska z Chicago Bulls, wejście na ekrany kasowych hollywoodzkich produkcji, laury w prestiżowych rankingach światowej agencji Bloomberg, partnerskie programy z globalnymi potentatami – w działaniach Cinkciarz.pl nie brakowało spektakularnych sukcesów oraz wydarzeń, które wykraczały poza marketingową sztampę, pomagając firmie przebić się do świadomości klientów.

Jak Cinkciarz.pl zdobywał rozgłos

W 2020 r. Cinkciarz.pl świętował 10-lecie swojej działalności. Z tej okazji warto przypomnieć choćby niektóre laury i pomysły. Dzięki nim portal zdobywał popularność, a coraz więcej biznesowych i indywidualnych klientów mogło poznać walory innowacyjnych usług finansowych online.

Po walutę – kiedyś do cinkciarza, dziś do Cinkciarz.pl

Wykupiona już w 2007 r. domena Cinkciarz.pl od początku działalności, co nastąpiło w roku 2010, przykuwała uwagę Polaków. Ludziom pamiętającym lata 80. ubiegłego wieku kojarzyła się dość jednoznacznie. Wtedy, gdy ktoś chciał kupić dolary, funty czy marki niemieckie, korzystał z usług tzw. cinkciarzy, którzy handlowali walutami. Chociaż robili to nieoficjalnie, dla wszystkich było jasne, że po pieniądze uznawane w państwach Zachodu chodziło się właśnie do cinkciarzy.

Dziś Cinkciarz.pl, budząc nieco sentymentu do przeszłości, działa na zupełnie innych zasadach, gwarantując bezpieczeństwo i przejrzystość transakcji. Dzięki swojej nazwie, która łatwo zapada w pamięć, istotnie wyróżnia się na tle innych firm.

Kosmiczna odyseja wielowalutowa

W 2013. r. media informowały, że dzięki Cinkciarz.pl pieniądze z różnych stron świata, m.in. euro, dolary, franki, funty, złote, meksykańskie peso czy ruble zbliżyły się do przestrzeni kosmicznej.

Rzeczywiście, z inicjatywy fintechu, z zielonogórskiego lotniska wzbił się balon sferyczny z kapsułą i walutami na jej pokładzie. Po osiągnięciu wysokości ponad 34 km nad ziemią, gdzie czujnik temperatury zanotował minus 46 stopni Celsjusza, zaczął się lot opadający. Kapsuła ze spadochronem bezpiecznie wylądowała w okolicach Leszna.

Zwycięzcy w stawce największych instytucji finansowych świata

Także w 2013 r. Cinkciarz.pl znalazł się w gronie dostawców danych oraz analiz rynkowych na platformie Bloomberg – giganta na rynku danych oraz informacji finansowych. Od tamtego też czasu analitycy fintechu biorą udział w prestiżowej rywalizacji polegającej na typowaniu zmian kursów walut z całego świata.

W doborowej stawce Cinkciarz.pl wypada znakomicie. Dość powiedzieć, że w 2019 r. zdeklasował całą światową konkurencję. W podsumowaniu trafności prognoz walutowych z całego roku okazało się, że Cinkciarz.pl aż 58 razy zajmował miejsca na podium, a 31 razy zwyciężał. Jak daleko została konkurencja? Drugi w klasyfikacji zespół analityków 45 razy uplasował się na podium, w tym 13 na pierwszym miejscu.

Jak Cinkciarz.pl zdobywał rozgłos

Bomba! Firma z Polski sponsorem klubu z NBA

5 października 2015 r. taka informacja zdominowała czołówki gazet i serwisów informacyjnych: Cinkciarz.pl podpisał wieloletnią umowę o współpracy z Chicago Bulls, potęgą słynnej koszykarskiej ligi NBA, a także jedną z najbardziej rozpoznawalnych drużyn klubowych na świecie. W uroczystej oprawie umowa została podpisana w United Center w Chicago, gdzie na co dzień „byki” rozgrywają mecze. Sprawa była o tyle głośna, że Cinkciarz.pl stał nie tylko pierwszą polską, lecz także pierwszą europejską firmą w gronie partnerów sześciokrotnych mistrzów NBA.

Współpraca z Chicago Bulls trwa do dziś, a zawarty przed pięciu laty kontrakt, stał się przyczółkiem do wejścia Cinkciarz.pl z usługami międzynarodowych przekazów pieniężnych na amerykański rynek, co nastąpiło w 2019 r.

Sztuczna inteligencja zawsze do usług

W 2016 r. do siedziby Cinkciarz.pl dotarł superkomputer NVIDIA DGX-1TM. Fintech komunikował wówczas, że elitarne urządzenie i technologia producenta zostaną wykorzystane do przełomowego projektu: sztuczna inteligencja rewolucjonizuje usługi finansowe.

I rzeczywiście, po kilku latach algorytmy pozwalają optymalizować ofertę fintechu, a użytkownicy mogą korzystać m.in. z anglojęzycznego asystenta głosowego Conotoxia AI, czyli pierwszej aplikacji Cinkciarz.pl, która powstała z wykorzystaniem sztucznej inteligencji.

Partnerzy producentów konsoli i gier oraz operatorów telefonii komórkowej

Microsoft, T-Mobile, Polkomtel – m.in. z tymi firmami Cinkciarz.pl podejmował partnerską współpracę. W przypadku giganta z branży informatycznej polegała ona na wspólnej akcji promocyjnej. Klienci portalu mogli skorzystać z 30-procentowego rabatu na konsolę i nową wersję bardzo popularnej gry Microsoftu, a wydarzenie poprzedziła kinowa kampania reklamowa promująca wspólne cechy usługi przekazów pieniężnych oraz gry Forza Horizon 4.

Połączenie sił Cinkciarz.pl z T-Mobile zaowocowało z kolei rozpowszechnieniem aplikacji do przekazów pieniężnych. Klienci operatora telefonii komórkowej, zawierając umowę na abonament z telefonem z systemem Android, zyskują wspomnianą aplikację już zainstalowaną w wybranym przez nich smartfonie.

Cinkciarz.pl angażuje się także w organizację dorocznych transmisji z Google I/O, kongresów gospodarczych czy wydarzeń istotnych dla środowiska IT. Należy także do firm, które najszybciej w Europie wdrażają nowe technologie i sprzętowe nowinki Google’a.

Na mistrzowskich arenach

Rozdział o zaangażowaniu Cinkciarz.pl w dziedzinę sportu mógłby się stać materiałem na odrębną publikację. Oprócz spektakularnej umowy z Chicago Bulls znalazłoby się w niej miejsce na opis współpracy z wieloma renomowanymi klubami, drużynami narodowymi czy organizatorami turniejów i rozgrywek ligowych.

Co najmniej dwa przedsięwzięcia zasługują wszakże na wyodrębnienie. W 2017 r. polski fintech po podpisaniu umowy z UEFA został globalnym sponsorem piłkarskich mistrzostw Europy U-21 i w trakcie finałowego turnieju prezentował swój międzynarodowy brand wśród najbardziej rozpoznawalnych marek świata. Dwa lata później poprzeczka poszła wyżej. Cinkciarz.pl, zawierając kontrakt z FIFA, dołączył do grona partnerów piłkarskich mistrzostw świata U-20.

Dziś, obok współpracy z „bykami” z Chicago, Cinkciarz.pl sponsoruje również piłkarskie reprezentacji Walii i Czech, dzięki czemu mógł np. przekazać na charytatywną aukcję Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy koszulkę z autografem gwiazdy – ​Garetha Bale’a.

Jak Cinkciarz.pl zdobywał rozgłos

Wielkie kino, czyli Cinkciarz.pl w Hollywood, ale nie tylko tam

W Polsce Cinkciarz.pl, poza granicami naszego kraju brand Conotoxia, a brawurowa koncepcja dotarcia do nowych odbiorców wprowadziła obie równolegle istniejące marki na kinowe ekrany. Wystarczy wspomnieć, że miliony widzów na całym świecie mogli zobaczyć efekty współpracy Cinkciarz.pl z hollywoodzkim wytwórniami przy emisji m.in.: „Terminator: Mroczne Przeznaczenie”, „Spider-Man: Daleko od domu”, „John Wick 3”, „Creed II”.

W 2019 roku fintech debiutował również na polskiej scenie filmowej, a było to wejście z przytupem, ponieważ o „Polityce” Patryka Vegi wiele mówiło się zarówno przed premierą, jak i po tym, gdy Polacy wybrali się do kin. Podobnie działo się rok później, gdy do kin weszła „Pętla” – kolejny film Patryka Vegi.

14 gru 2020 15:40|Cinkciarz.pl

Zobacz również:

7 gru 2020 14:16

Nazwa ma znaczenie, czyli: wczoraj cinkciarze, dziś Cinkciarz.pl

7 gru 2020 13:50

10 milowych kroków Cinkciarz.pl

24 lis 2020 9:30

Black Friday i Cyber Monday w pandemii – porady analityków

9 lip 2020 10:21

Tańsze waluty na wakacje? Kursy raczej stabilne. Jesienią może być drożej

19 mar 2020 15:30

Dolar na niepewne czasy. Indeks amerykańskiej waluty najwyższy od 15 lat!

22 lis 2019 17:06

Za alkohol najwięcej płacą niepijący

Atrakcyjne kursy 27 walut