Umowa sponsorska z Chicago Bulls, wejście na ekrany kasowych hollywoodzkich produkcji, laury w prestiżowych rankingach światowej agencji Bloomberg, partnerskie programy z globalnymi potentatami – w działaniach Cinkciarz.pl nie brakowało spektakularnych sukcesów oraz wydarzeń, które wykraczały poza marketingową sztampę, pomagając firmie przebić się do świadomości klientów.
W 2020 r. Cinkciarz.pl świętował 10-lecie swojej działalności. Z tej okazji warto przypomnieć choćby niektóre laury i pomysły. Dzięki nim portal zdobywał popularność, a coraz więcej biznesowych i indywidualnych klientów mogło poznać walory innowacyjnych usług finansowych online.
Po walutę – kiedyś do cinkciarza, dziś do Cinkciarz.pl
Wykupiona już w 2007 r. domena Cinkciarz.pl od początku działalności, co nastąpiło w roku 2010, przykuwała uwagę Polaków. Ludziom pamiętającym lata 80. ubiegłego wieku kojarzyła się dość jednoznacznie. Wtedy, gdy ktoś chciał kupić dolary, funty czy marki niemieckie, korzystał z usług tzw. cinkciarzy, którzy handlowali walutami. Chociaż robili to nieoficjalnie, dla wszystkich było jasne, że po pieniądze uznawane w państwach Zachodu chodziło się właśnie do cinkciarzy.
Dziś Cinkciarz.pl, budząc nieco sentymentu do przeszłości, działa na zupełnie innych zasadach, gwarantując bezpieczeństwo i przejrzystość transakcji. Dzięki swojej nazwie, która łatwo zapada w pamięć, istotnie wyróżnia się na tle innych firm.
Kosmiczna odyseja wielowalutowa
W 2013. r. media informowały, że dzięki Cinkciarz.pl pieniądze z różnych stron świata, m.in. euro, dolary, franki, funty, złote, meksykańskie peso czy ruble zbliżyły się do przestrzeni kosmicznej.
Rzeczywiście, z inicjatywy fintechu, z zielonogórskiego lotniska wzbił się balon sferyczny z kapsułą i walutami na jej pokładzie. Po osiągnięciu wysokości ponad 34 km nad ziemią, gdzie czujnik temperatury zanotował minus 46 stopni Celsjusza, zaczął się lot opadający. Kapsuła ze spadochronem bezpiecznie wylądowała w okolicach Leszna.
Zwycięzcy w stawce największych instytucji finansowych świata
Także w 2013 r. Cinkciarz.pl znalazł się w gronie dostawców danych oraz analiz rynkowych na platformie Bloomberg – giganta na rynku danych oraz informacji finansowych. Od tamtego też czasu analitycy fintechu biorą udział w prestiżowej rywalizacji polegającej na typowaniu zmian kursów walut z całego świata.
W doborowej stawce Cinkciarz.pl wypada znakomicie. Dość powiedzieć, że w 2019 r. zdeklasował całą światową konkurencję. W podsumowaniu trafności prognoz walutowych z całego roku okazało się, że Cinkciarz.pl aż 58 razy zajmował miejsca na podium, a 31 razy zwyciężał. Jak daleko została konkurencja? Drugi w klasyfikacji zespół analityków 45 razy uplasował się na podium, w tym 13 na pierwszym miejscu.
Bomba! Firma z Polski sponsorem klubu z NBA
5 października 2015 r. taka informacja zdominowała czołówki gazet i serwisów informacyjnych: Cinkciarz.pl podpisał wieloletnią umowę o współpracy z Chicago Bulls, potęgą słynnej koszykarskiej ligi NBA, a także jedną z najbardziej rozpoznawalnych drużyn klubowych na świecie. W uroczystej oprawie umowa została podpisana w United Center w Chicago, gdzie na co dzień „byki” rozgrywają mecze. Sprawa była o tyle głośna, że Cinkciarz.pl stał nie tylko pierwszą polską, lecz także pierwszą europejską firmą w gronie partnerów sześciokrotnych mistrzów NBA.
Współpraca z Chicago Bulls trwa do dziś, a zawarty przed pięciu laty kontrakt, stał się przyczółkiem do wejścia Cinkciarz.pl z usługami międzynarodowych przekazów pieniężnych na amerykański rynek, co nastąpiło w 2019 r.
Sztuczna inteligencja zawsze do usług
W 2016 r. do siedziby Cinkciarz.pl dotarł superkomputer NVIDIA DGX-1TM. Fintech komunikował wówczas, że elitarne urządzenie i technologia producenta zostaną wykorzystane do przełomowego projektu: sztuczna inteligencja rewolucjonizuje usługi finansowe.
I rzeczywiście, po kilku latach algorytmy pozwalają optymalizować ofertę fintechu, a użytkownicy mogą korzystać m.in. z anglojęzycznego asystenta głosowego Conotoxia AI, czyli pierwszej aplikacji Cinkciarz.pl, która powstała z wykorzystaniem sztucznej inteligencji.
Partnerzy producentów konsoli i gier oraz operatorów telefonii komórkowej
Microsoft, T-Mobile, Polkomtel – m.in. z tymi firmami Cinkciarz.pl podejmował partnerską współpracę. W przypadku giganta z branży informatycznej polegała ona na wspólnej akcji promocyjnej. Klienci portalu mogli skorzystać z 30-procentowego rabatu na konsolę i nową wersję bardzo popularnej gry Microsoftu, a wydarzenie poprzedziła kinowa kampania reklamowa promująca wspólne cechy usługi przekazów pieniężnych oraz gry Forza Horizon 4.
Połączenie sił Cinkciarz.pl z T-Mobile zaowocowało z kolei rozpowszechnieniem aplikacji do przekazów pieniężnych. Klienci operatora telefonii komórkowej, zawierając umowę na abonament z telefonem z systemem Android, zyskują wspomnianą aplikację już zainstalowaną w wybranym przez nich smartfonie.
Cinkciarz.pl angażuje się także w organizację dorocznych transmisji z Google I/O, kongresów gospodarczych czy wydarzeń istotnych dla środowiska IT. Należy także do firm, które najszybciej w Europie wdrażają nowe technologie i sprzętowe nowinki Google’a.
Na mistrzowskich arenach
Rozdział o zaangażowaniu Cinkciarz.pl w dziedzinę sportu mógłby się stać materiałem na odrębną publikację. Oprócz spektakularnej umowy z Chicago Bulls znalazłoby się w niej miejsce na opis współpracy z wieloma renomowanymi klubami, drużynami narodowymi czy organizatorami turniejów i rozgrywek ligowych.
Co najmniej dwa przedsięwzięcia zasługują wszakże na wyodrębnienie. W 2017 r. polski fintech po podpisaniu umowy z UEFA został globalnym sponsorem piłkarskich mistrzostw Europy U-21 i w trakcie finałowego turnieju prezentował swój międzynarodowy brand wśród najbardziej rozpoznawalnych marek świata. Dwa lata później poprzeczka poszła wyżej. Cinkciarz.pl, zawierając kontrakt z FIFA, dołączył do grona partnerów piłkarskich mistrzostw świata U-20.
Dziś, obok współpracy z „bykami” z Chicago, Cinkciarz.pl sponsoruje również piłkarskie reprezentacji Walii i Czech, dzięki czemu mógł np. przekazać na charytatywną aukcję Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy koszulkę z autografem gwiazdy – Garetha Bale’a.
Wielkie kino, czyli Cinkciarz.pl w Hollywood, ale nie tylko tam
W Polsce Cinkciarz.pl, poza granicami naszego kraju brand Conotoxia, a brawurowa koncepcja dotarcia do nowych odbiorców wprowadziła obie równolegle istniejące marki na kinowe ekrany. Wystarczy wspomnieć, że miliony widzów na całym świecie mogli zobaczyć efekty współpracy Cinkciarz.pl z hollywoodzkim wytwórniami przy emisji m.in.: „Terminator: Mroczne Przeznaczenie”, „Spider-Man: Daleko od domu”, „John Wick 3”, „Creed II”.
W 2019 roku fintech debiutował również na polskiej scenie filmowej, a było to wejście z przytupem, ponieważ o „Polityce” Patryka Vegi wiele mówiło się zarówno przed premierą, jak i po tym, gdy Polacy wybrali się do kin. Podobnie działo się rok później, gdy do kin weszła „Pętla” – kolejny film Patryka Vegi.